Trucuri ca sa iti cresti rata de conversie in 2018 (si nu numai)

concept-idea-innovation-212286

Truc #1 Continut si butoane personalizate CTA

Un site are mii de elemente si fiecare dintre ele are rolul lui. Orice element, orice pagina trebuie sa aiba o pozitie si un rol bine stabilit, dar butoanele ar trebuie sa sugereze clar care este actiune ce trebuie intreprinsa.

In fond, daca vizitatorul ajunge pe o pagina si nu stie de are de facut, cum ar putea sa se descurce si sa cumpere in final de la tine?

Avem aici un exemplu de CTA + text explicativ de la Retargeting:

Mesajul este curat, direct si exista chiar si o „ancora” pentru clientii care vor sa vada cum functioneaza.

Suntem insa in anul 2018 si sunt cateva lucruri care pot fi imbunatatite. Cel mai indicat ar fi sa apelezi la un profesionist daca vrei sa iti faci un upgrade la prima pagina sau al unei pagini de produs.

Daca nu esti stramtorat de buget ai putea la fel de bine sa apelezi la un third-party care poate face totul pentru tine:

Truc #2 Device agnostic

Ce inseamna asta?

Gasesti o explicatie foarte buna pe TechTarget:

„Un site care este programat sa ofere maximum de experienta vizitatorilor indiferent ca este accesat de pe mobil, desktop sau tv.”

Chiar daca termenul este un subiect fierbinte pe anumite forumuri si grupuri, intr-un limbaj mai putin tehnic inseamna ca un site trebuie sa fie complet optimizat pentru o experienta facila a utilizatorului, indiferent de pe ce dispozitiv ajunge sau ce anume vrea sa faca.

Am mai spus asta si in alte articole, dar vad zilnic site-uri care nu au inca o varianta mobile, asa ca nu stiu cum vor reusi sa integreze chatboti sau sa se pregateasca pentru navigare prin comanda vocala.

Oricum, daca vrei sa convertesti ceva pe site in 2018, in mod sigur ai nevoie de un site care sa arata bine, sa functioneze pe cat mai multe device-uri si mai ales sa fie rapid.

Usor de zis, greu de facut!

Asta este treaba cuiva cu experienta, asa ca cel mai bine ar fi sa apelezi la un profesionist. Cunosc site-uri care au raportat cresteri de pana la 30% dupa ce si-au modificat prima pagina.

Asa ca de ce sa astepti?

Foloseste toate datele pe care le ai, inclusiv Google Analytics, parerile clientilor si da o forma noua paginilor tale. Rezultatele nu vor intarzia sa apara.

E drumul pe care trebuie sa mergi din 2018.

Truc #3 Tine clientii aproape

Poezia asta e veche si sunt convins ca va fi din ce in ce mai optimizabila in urmatorii 3 ani. Daca acum nu e o prioritate ar fi bine sa iti regandesti strategia.

Chatbotii.

Am mai vorbit despre asta si pe pagina de Facebook si e clar ca ei sunt modulul prin care duci tehnica conversationala la alt nivel.

  1. cresti nivelul de engagement si tii vizitatorii pe site mai mult, in prima faza chiar fara interventia umana (oh, the artificial intelligence!)
  2. sunt tool-ul perfect pentru cei care nu vor sa piarda vremea si vor informatii rapid sau pur si simplu au o intrebare pentru tine

Oricare ar fi nivelul la care esti acum, orice efort de a-ti imbunatati rata de conversie trebuie sa aiba o strategie care porneste de la plan, analiza si se finalizeaza cu o actiune.

N-ar trebui sa te sperie asta, sunt o gramada de tool-uri si specialisti la care poti apela. Totul devine mai usor chiar daca vrei sa faci singur asta!

Tine minte intrebarea asta:

De ce trebuie sa testez?

Raspunsul nu este doar pentru ca vrei sa maresti rata de conversie si ca vrei vanzari mai multe. Raspunsul este ca sa intelegi unde ajung clientii tai, de ce, de ce nu cumpara, de pe ce pagina ies…

Traseul clientilor tai iti va da indicii si te va ajuta sa faci teste de la inceput pana la sfarsit pentru a intelege unde pleaca si ce sa faci sa le schimbi decizia.

Asa ca, la treaba!

Testeaza, optimizeaza si daca ai nevoie de ajutor imi poti scrie in comentarii mai jos.

Articole Similare

Ai nevoie de sfaturi si trucuri pentru a te promova mai eficient? Nu stii cum sa gasesti audienta ideala sau ce face o reclama sa aiba succes pe Facebook? Iti recomand sa incepi cu acest ghid GRATUIT si vei intelege bazele unui sistem de promovare care sa iti creasca vanzarile online.

Iti plac articolele? Distribuie si altora!


Traficul pe care il trimiti pe site ar fi doar niste numere daca nu genereaza clienti sau vanzari. Stiu cat de complicat e sa generezi trafic relevant si mai ales cat de frustrant poate fi sa vezi ca nu are nicio contributie la cresterea vanzarilor.

Sunt multe discutii legate de trafic si nu o sa intru in amanunte in cadrul acestui articol. E clar ca rata de engagement, vizibilitatea brandului si traficul sunt extrem de importante, dar vorbim aici de rata de conversie, adica acel parametru care iti ofera o viziune clara despre cum performeaza afacerea ta.

Ce este rata de conversie

Rata de conversie este un procent % care masoara cati dintre vizitatorii tai intreprind o actiune pe site-ul tau, respectiv cumpara, descarca un curs, se inscriu pe o lista, iti trimit mail si cum afecteaza asta cifrele afacerii tale.

Un studiu de anul trecut facut pe aproximativ 800 de marketeri si 1000 de afaceri a scos la iveala ca aproape 30% dintre companii nu stiu CUM sa-si optimizeze rata de conversie si doar 20% dintre ele sunt multumite cu procentul rate de conversie.

E clar ca in aceste conditii, cele mai multe firme lasa banii pe masa si nu au o strategie de a profita la maxim de traficul primit, respectiv de a-si creste rata de conversie, respectiv comenzile de pe site.

Cuprinsul articolului

Hai sa luam 2 scenarii drept exemplu.

SCENARIUL 1

Avem un site de articole sportive cu un trafic de 300.000 vizitatori pe luna

Doar 0,2 % dintre ei convertesc in vanzari = 600 de vizitatori care cumpara

Ca sa fie mai concludent, valoarea medie a comenzii este de 60 de lei

Asta inseamna aproximativ 36.000 de lei din 300.000 de vizitatori.

SCENARIUL 2

Un alt site ce vinde servicii are aproximativ 3000 de vizitatori pe luna.

Site-ul are o rata de conversie de 13% = 390 de vizitatori care cumpara

Serviciile pe care le vinde costa 800 de lei...

Rezultatul este de 312.000 lei din doar 3000 de vizitatori!

E clar care dintre scenarii este mai profitabil.

Regula pe care o sustin de fiecare data este simpla:

Daca nu faci maximul posibil in legatura cu vizitatorii pe care ii ai acum, toate eforturile de a atrage altii noi nu fac altceva decat sa iti toace banii. Stim deja ca achizitia de clienti noi este mai scumpa decat de a-i fideliza pe cei existenti.

Esti contra-productiv si pana nu inveti ce sa faci cu cei care ajung deja la tine pe site, cei noi nu vor schimba cu nimic situatia.

Traficul pe care il primesti organic, de obicei prin prin continut - este esential. Conversia in situatia asta este aur pentru profiturile tale. Dar experienta clientului la final ar trebui sa fie "bijuteria" afacerii tale.

Experienta pozitiva, review-urile conduc la crestere si profit, tocmai de aceea experienta pe care o are clientul ar trebui sa fie totul timpul pe harta de crestere a unei afaceri.

Strategiile de a face bani repede nu au viata lunga, de aceea iti explic mai jos cum sa iti cresti rata de conversie si sa iti mentii si o relatie buna cu actualii tai clienti.

Distribuie articolul

Adrian Chirca

Pasionat de tot ce tine de marketingul digital, am aplicat cu succes in ultimii 10 tehnici si stategii eficiente pentru a gasi calea catre succes pentru companii mici si mijlocii. Scriu frecvent despre optimizare, Facebook Ads, canale de vanzari si business-uri online.

Click Here to Leave a Comment Below
Cele 2 concepte de care trebuie sa tii cont pentru o targetare mai buna a audientei | Adrian Chirca - 23/11/2018 Reply

[…] Trucuri ca sa iti cresti rata de conversie in 2018 (si nu numai) […]

Frecventa: indicatorul care iti ucide campania de pe Facebook | Adrian Chirca - 03/04/2019 Reply

[…] ai nevoie de ceva date in plus pentru a intelege exact ce se intampla. Sigur, te poti uita la rata de conversie, la CTR, dar si la frecventa, doar despre ea vorbim […]

Leave a Comment: