Se zice ca daca ai un hobby, o pasiune si esti dispus sa o urmezi, vor urma si banii.

„Fa ce iti place si nu trebuie sa muncesti o zi in viata ta!”.

Sa faci bani din orice hobby ai avea este greu. Nu scrie pe nicaieri ca este usor.

Asta nu inseamna ca citatul asta nu este adevarat.

Dar, pentru cei mai multi, exista un risc sa pornesti pe drumul exploatarii, mai ales daca nu stii la ce sa te astepti si ce ai de infruntat pe parcurs.

Faci bani din afaceri, nu doar din pasiuni

Cand ai asteptari prea mari sau nu esti 100% implicat in asta, cel mai probabil te vei abate de la traseu. Si iti pot spune cu siguranta ca orice astfel de abordare nu aduce bani intr-o afacere care cere dedicatie, stapanire de sine, perseverenta si putere de caracter.

Orice idee de afacere ai avea, trebuie sa stii ca iti pregateste o gramada de surprize care nu iti vor placea; momente care te pot face sa regreti deciziile luate, momente de disperare, momente care iti pot lua toata vlaga.

Personal, am plutit zile intregi in dubiu, in zile in care nu scriam nimic sau toate campaniile de pe Facebook si Google consumau buget si atat. Mi-as fi dorit sa-mi spuna cineva unde gresesc, sa-mi arate ce fac gresit la ad-uri si sa ma asigure ca voi reusi pana la urma.

Primul magazin online pe care l-am deschis nu a facut profit deloc in primele luni. Si asta in conditiile in care eram pe o nisa buna si cu un produs competitiv.

Ulterior, campaniile facute dupa ureche m-au determinat sa il inchid.

Imi doream sa reusesc si sa fac lucrurile mai bine. Am petrecut multe nopti citind, rasfoind bloguri si luand notite despre tot ce inseamna promovarea online.

FIX pentru momentele alea sunt acum recunoscator.

Daca nu as fi pornit afacerea, daca nu m-as fi ambitionat sa-mi fac singur promovarea, nu as fi ajuns niciodata aici.

Poate suna ciudat, dar marketingul online nu era pasiunea mea.

Dar, conditiile acelea au deschis o poarta ce m-a calauzit pe un drum nou, al auto-realizarii. Au fost vremuri in care am testat si in care am fost testat.

Acele vremuri m-au adus acum, aici in punctul sa folosesc la maxim marketingul online si sa-i invat si pe altii sa profite de asta.

Toate planurile mele, cu reclame esuate, keywords-uri scumpe si ineficiente mi-au accentuat ambitia si durerea in acelasi timp, iar in final am iesit victorios.

Citeste mai jos ce iti lipseste ca sa incepi, sa te concentrezi si sa reusesti.

Asuma-ti si pune-ti pielea in joc

Am vrut sa renunt de multe ori. Am abandonat proiecte si cursuri si am inceput apoi altele. Fiecare stire despre afaceri online imi dadea speranta si-mi reaprindea focul interior.

Si ma apucam iar de planuri de afaceri, de cursuri si tutoriale.

Si ma blocam iarasi in frustrari intrebandu-ma de ce nu-mi iau un job adevarat, stabil si sa las deoparte ideea ca as putea sa am o afacere online.

Intr-o zi mi-a picat in mana o carte care mi-a schimbat perspectiva.

Cartea se numeste „Arta subtila a nepasarii si in ciuda titlului tradus elegant in romana, varianta in engleza e ceva mai directa.

Toata ideea cartii nu se rezuma la a fi un ignorant, ci ofera suport in sprijinul celor carora ar trebui sa le pese de ceea ce este important.

In cazul meu, atata timp cat ma focusam pe orice altceva si nu pe a avea o strategie si un plan de urmat, lucrurile erau departe de a functiona.

Pentru cei care trec de la o idee la alta sau care alearga in permanenta sa aiba afacerea perfecta, sa se imbogateasca rapid si fara efort, am o veste proasta:

Va veti afla intr-o continua miscare de la un proiect la altul, fara a incepe sau a finaliza ceva. Asa cum daca nu ai o strategie, reclamele tale vor esua.

Cunosc oameni care incep cate 2 -3 proiecte o data, isi pierd interesul si le abandoneaza, trec prin depresia esecului ca apoi sa o ia de la capat.

Si cu fiecare pierdere, increderea in propriile forte mai primeste o lovitura sub centura.

Cand auzi vorbindu-se de pasiuni care iti pot aduce bani, de fapt nu pasiunea face asta. Partea cea mai importanta din „a face ceea ce iti place” nu este bucuria ca faci acel ceva, ci faptul ca esti intr-un flux, intr-o batalie pe care vrei sa o castigi.

Si folosesti pentru asta toate resursele pe care le ai la indemana.

Planurile, noptile nedormite, excelurile cu bugete si faptul ca iesi din zona de comfort te fac sa fii acel antreprenor care cauta succesul. Pasiunea fata de succes ar trebui sa te ghideze si nu doar un simplu hobby.

Ea este cea care iti ofera puterea de a continua si de a avea impact.

Determinarea de a face totul mai bine te va modela sa devii mai bun in ceea ce faci, mai atent la detalii, mai increzator si in cele din urma un antreprenor de succes.

Toata energia pe care o pui in orice idee sau afacere se va integra in afacerea propriu-zisa. Si oamenii vor simti asta.

In fond, oamenii au nevoie nu de produse sau servicii, ci de valori si povesti pe care sa le urmeze si pe care sa plateasca bani buni. Si valorile astea vor naste fix din provocarile si experientele tale.

Asa ca, daca nu ai o pasiune pe care sa o monetizezi, porneste cu orice idee. Fa ceea ce te intereseaza, ceea ce ti-ar placea sa cumperi sau sa iti indeplineasca o anumita nevoie, fara sa te gandesti la bani.

Incepe. Nu astepta o zi mai buna sau sa iti dai demisia.

O data ce ai pornit pe acel drum, poate vei descoperi ca faci ceea ce iti place.

Articole similare:


Adrian Chirca

Pasionat de tot ce tine de marketingul digital, am aplicat cu succes in ultimii 10 tehnici si stategii eficiente pentru a gasi calea catre succes pentru companii mici si mijlocii. Scriu frecvent despre optimizare, Facebook Ads, canale de vanzari si business-uri online.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *