Constat frecvent ca discutiile despre optimizarea SEO a unui site detin inca un rol important cand vine vorba despre un business online. Nu vreau sa intru in acest articol in detalii legate de SEO, dar as vrea sa spun pe scurt ca:

  • este necesar sa ai un site optimizat din punct de vedere al structurii;
  • optimizarea SEO nu te aduce pe primul loc in cautari;
  • optimizarea SEO on site este necesara, dar mult mai importanta este informatia de pe site si MODUL ei de prezentare;
  • cuvintele-cheie nu mai sunt atat de relevante precum este informatia si structura ei;
  • asa-zisele tehnici SEO nu mai sunt demult ce erau acum 10 ani si iti pot face mai mult rau decat bine;

Acum, sa va explic si de ce am facut introducerea asta. Toata povestea asta cu optimizarea SEO vine din dorinta de a obtine trafic. Adica de a primi vizite GRATUIT.

In fond, asta vrem majoritatea, nu? Sa avem un site super-indexat pe cuvintele-cheie si care sa ne aduca trafic gratuit si constant.

In fond, cu un site optimizat primesti trafic gratuit, deci nu mai ai nevoie de promovare.

Dar, asa cum e totul in viata, primesti FIX ceea ce platesti. Si asta e valabil si in mediul online.

Sa luam cel mai simplu exemplu: o conducta de apa si apa de ploaie.

In povestea asta, traficul tau gratuit este fix apa de ploaie. Nu stii sigur cand vine si nici in ce cantitate. N-ai nici un pic de control chiar daca urmaresti prognozele.

In conditiile astea, daca ai avea o recolta de care depinzi, e simplu sa iti dai seama ce se intampla daca astepti sa ploua.

De cealalta parte, traficul platit este chiar conducta de apa. Ai control deplin, poti contoriza cantitatea de apa pe care o folosesti si cat anume sa lasi robinetul deschis. Il poti porni si opri cand vrei si iti poti face planuri cu privire la recolta ta.

In ceea ce priveste traficul organic, schimbarile facute de Google te pot oricand afecta. Sau daca ai un competitor care scrie mai bine si mai des poti rapid sa pierzi pozitie. Nu ai nici un contro, si doar faptul ca schimbi o adresa URL sau un titlu iti poate da totul peste cap.

Traficul pe care il platesti insa este stabil. Si poate fi gratuit atata timp cat stii sa iti faci o strategie de promovare prin care sa iti recuperezi costurile din reclame.

In esenta, strategia arata ceva de genul:

  • te decizi sa iti faci promovare online
  • iti stabilesti obiectivele si faci o analiza a pietei
  • stabilesti un buget si verifici datele despre audienta
  • platesti pentru trafic
  • clientii incep sa vina pe site
  • recuperezi cheltuielile de promovare
  • calculezi si controlezi profitul ramas
  • maresti marja de profit prin fidelizarea clientilor si optimizarea valorii in timp a clientilor

Ce mai poti citi:

1. Fidelizarea si optimizarea valorii in timp a clientilor

2. Cum sa iti ridici pozitia in Google

Daca ai o strategie de genul asta, traficul platit pe care il aduci pe site iti va influenta si fluxul organic pe care il primesti.

O reclama facuta bine aduce trafic si o pagina care primeste mult trafic se indexeaza mai repede si tinde sa creasca in pozitie in orice motor de cautare.

Evident, sa nu uitam sa fim realisti. Asta nu inseamna ca daca impingi un buget de 1000 de lei pe zi vei avea un trafic enorm si mii de comenzi.

Ca sa ai un flux constant de clienti si de comenzi trebui sa ai un sistem, un plan de promovare si sa stii cum sa iti transmiti mesajul. In plus, trebuie sa stii cat mai multe despre piata careia te adresezi si mai ales cum sa-ti targetezi audienta.

Cele mai bune platforme de promovare online

La ora actuala cele mai bune platforme de promovare sunt Facebook, Google, Youtube si LinkedIn.

Ca sa stii care anume este potrivita pentru afacerea ta, trebuie sa stii cine sunt clientii tai, unde isi petrec mai mult timp si ce platforma este potrivita modelului tau de business.

Exista restrictii de afaceri pe Facebook cum ar fi afacerile tip MLM, produse ce pot fi incadrate la categoria arme, produse de sex-shop, suplimente etc.

In majoritatea cazurilor cele mai folosite sunt Facebook si Google. Din nou, depinde ce obiective ai pentru ca cele 2 platforme sunt diferite si trebuie sa te adaptezi pentru a fi relevant.

Google se bazeaza pe relevanta

Google a fost gandit ca un motor de cautare si exact asta este si acum. Orice ai cauta in Google, el iti va returna cele mai relevante rezultate pentru cautarea ta, incluzand site-uri, poze, clipuri sau locuri din apropiere. Un fel de catalog imens in care lumea cauta si Google raspunde.

Ca sa atragi trafic din Google tot ce ai de facut este sa afli ce cauta clientii tai si folosind cuvinte-cheie sa ii ajuti sa ajunga la tine pe site.

Facebook controleaza experienta utilizatorului

Algoritmul Facebook functioneaza diferit pentru ca el aduna date despre utilizatori si stie in permanenta ce consuma in online. Orice moment in care te afli pe Facebook este folosit pentru a aduna date cum ar fi ce pagini accesezi, unde comentezi, la ce dai „Like” si asa mai departe.

Toate datele astea reprezinta aur pentru marketeri, iar daca tu alegi sa te promovezi aici, vei plati pentru a ajunge fix la acei oameni la care vrei sa ajungi.

Pe Facebook poti plati oricat si tot vei ajunge la un numar de persoane. Fiind o platforma sociala, colecteaza date despre comportamentele tuturor si accesul la aceste date face din Facebook cea mai puternica platforma a zilelor noastre.

Atata timp cat stii sa iti gasesti audienta si sa le transmiti mesajul tau, acesta va aparea cu siguranta in newsfeedul potentialilor tai clienti.

YouTube are acelasi sistem ca televiziunea

Platforma video are la baza un concept prin care contorizeaza minutele video consumate, asa ca opereaza exact ca un canal TV. Daca vrei sa atragi trafic de aici, va trebui sa rulezi reclame in timpul clipurilor.

Da, poate fi deranjant, dar cu YouTube poti transmite mesaje relevante catre audienta ta. Acest lucru se datoreaza in principiu faptului ca poti targeta audiente bazate pe canalele pe care le viziteaza sau clipurile la care se uita.

Concluzie

In mod normal, toti cei care activeaza in online se „lipesc” de strategiile de SEO de care tot aud sau prin care le sunt promise rezultate miraculoase.

Realistic vorbind insa, fara trafic platit nu se poate intreprinde mare lucru. Mai mult, investitia si mai ales know-how-ul reprezinta o veriga lipsa in a aborda strategia de a atrage trafic de calitate.

Cei care inteleg insa fenomenul au deseori momente de indoiala avand in vedere ca dureaza 3-6 luni pentru a obtine date si rezultate concrete, scalabile. Iar majoritatea nu vrea sa astepte atat, are impresia ca bugetul iti poate castiga acest timp.

Din pacate, nu.

Traficul platit te ajuta sa iti aduci trafic pe site si grabeste procesul de optimizare a site-ului, dar recompensa apare pe termen lung.

Asa ca, daca inca cantaresti argumentele pro si contra pentru a porni o campanie platita, incepe prin a analiza bugetul si obiectivele pe urmatoarele 6 luni.

Daca vrei rezultate rapide, este evident ca o campanie platita este solutia, pentru orice alta strategie in care nu investesti sau careia ii lipseste un plan, rezultatul nu va fi cel pe care ti-l doresti.

Articole similare


Adrian Chirca

Pasionat de tot ce tine de marketingul digital, am aplicat cu succes in ultimii 10 tehnici si stategii eficiente pentru a gasi calea catre succes pentru companii mici si mijlocii. Scriu frecvent despre optimizare, Facebook Ads, canale de vanzari si business-uri online.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *