Pana acum cativa ani, daca nu aveai inclus in strategia de marketing cateva rapoarte sau sfaturi gratuite, era destul de greu sa iti construiesti o baza de date. Acum o data cu AI a aparut un nou jucator de care vorbeste orice marketer: chatbotii.

Sunt cu adevarat utili sau sunt doar impinsi de industrie?

Imi aduc aminte cand am fost la Traffic&Conversion Summit ca toata lumea de acolo vorbea de chatboti. Majoritatea celor care au avut prezentari cu strategii de marketing pe 2018 au mizat aproape totul pe automatizarea prin chat.

Si, ce credeti?

O strategie care sa implice un astfel de AI are mari sanse sa iti creasca vanzarile si sa creeze mult mai rapid engagement cu clientii tai.

Asa ca in articolul asta iti voi spune de ce ar trebui sa te gandesti sa folosesti unul si iti voi raspunde la cateva intrebari:

  • Ce este un chatbot si ce avantaje iti ofera?
  • Cum poti folosi un chatbot pentru a imbunatati relatia cu clientii?
  • Cum setezi un chatbot?

Ce este un Chatbot – robot de chat?

Chatbot-ul nu este o inventie noua, ei exista de ani buni, doar ca nu au fost inca exploatati la maxim. Facebook a impins destul de mult aceasta tehnologie si poti gasi acum chat-uri pe majoritatea site-urilor, mai ales pe cele de booking si e-commerce.

Explicatia este pe undeva destul de simpla: un chatbot setat bine iti poate mari rata de conversie.

Facebook a profitat de noul trend si poti acum seta destul de usor un chatbot pe pagina ta de Facebook si pe care il poti integra inclusiv pe propriul site.

Ai nevoie de ceva mai multe date si tool-uri pentru a seta o secventa completa, dar pentru inceput Facebook iti ofera gratuit cam tot ce ai nevoie. Mie unul mi se pare firesc mai ales ca Facebook are deja cam 2 miliarde de utilizatori de Messenger, lucru deloc de neglijat.

Ce mai poti citi:

Acest numar urias de utilizatori sta la baza reactiei dezvoltatorilor de a dezvolta softuri cat mai user-friendly si care sa exploateze la maxim puterea chatului.

Cu noile tehnologii aparute poti crea rapid un site si il poti utiliza pe majoritatea device-urilor. Facebook este prezent, la fel si Google si reclamele iti pot da acel boost de care ai nevoie. Avem in principiu aplicatii si softuri care fac aproape orice.

In conditiile astea, mai avem nevoie de ceva in plus?

Se pare ca da. Pentru ca directia in care ne indreptam este dictata tot de clienti. Lumea e in permanenta schimbare si nu ma refer aici doar la faptul ca Amazon livreaza cu drone. Ma refer la faptul ca tehnologia si Internetul a schimbat modul in care clientul se asteapta sa interactionezi cu el.

Companiile care vor sa vanda mai mult si mai repede trebuie sa se adapteze si faca ceva pentru a iesi in evidenta. Am mentionat asta in diferite ocazii, client service-ul este cel care face diferenta.

Iar un chatbot exact asta face. Te scoate din multime si iti ofera posibilitatea de a interactiona rapid cu clientii tai si de a le oferi rapid informatii si optiuni de cumparare.

Inteligenta artificiala este acel element care iti ofera un plus modelului de business pe care deja il ai.

In plus, datorita multor detalii legate de UX, 80% dintre aplicatii ajung sa fie sterse. Exceptia o reprezinta insa aplicatiile destinate comunicarii respectiv, Whatsup, Facebook Messenger, Telegram etc.

date-folosire-aplicatii

Sursa: Flurry Mobile

Beneficiile unui chatbot

  1. Un chatbot este usor de instalat. Depinde evident de ce anume vrei sa faci cu el, dar in principiu poti construi cam orice structura se potriveste cu afacerea ta.
  2. Potential imens. Cu toate ca in Romania sunt inca la inceput, potentialul lor este urias. Nu numai ca este un tool excelent de a comunica cu clientii, dar potentialul lor este in continua dezvoltare.
  3. Brand awareness. Un chatbot reprezinta compania si din punct de vedere al comunicarii este un tool excelent pentru a-ti construi o imagine solida in fata clientilor.
  4. Solutie rapida. Avand in vedere cum este gandit, un robot de chat este un tool care raspunde rapid unor intrebari esentiale si creeaza primul contact cu clientii. Astfel, ofera date esentiale fara sa ignore sau sa oboseasca clientul.
  5. Automatizare. Chatbotii pot inlocui cu succes operatorii umani, evident pentru taskuri de baza. Cine stie insa ce ne rezerva viitorul.

Avand aceste date la indemana, poti sa iti adaptezi strategia si sa iti programezi si tu un chatbot pentru afacerea ta. Voi aborda intr-unul din articolele viitoare in detaliu cum sa faci primele setari pentru un chatbot, dar primul lucru pe care ar trebui sa il faci ar fi sa alegi tool-ul potrivit.

Poti in prima faza sa iti implementezi secventa de chat pe site pentru a te familiariza cu instrumentele, iar ulterior sa incepi sa iti automatizezi procesele.

Poti incepe prin a-ti nota cele mai importante elemente pe care doresti sa le transmiti si sa te gandesti cum anume vei folosi automatizarile.

Sunt destule optiuni in piata, dar eu iti recomand 2 softuri cu care lucrez si care mi se par usor de folosit: ManyChat si Chatfuel. Avand in vedere ca ambele se bazeaza pe sistemul drag-and-drop sunt extrem de potrivite pentru orice incepator.

Ambele sunt gratuite – ManyChat are si o optiune Pro -, dar Chatfuel este mai potrivita celor avansati datorita optiunilor ceva mai avansate. As recomanda asadar sa analizezi varianta ManyChat, iar daca ai nevoie de optiuni in plus poti incerca si Chatfuel.

Concluzie

Un chatbot iti poate transforma categoric afacerea, atata timp cat ai deja o strategie setata. Fara o strategie clara, n chat nu o sa iti aduca mari transformari pentru ca el depinde de cum arata site-ul tau si ce anume transmiti prin landing page. Verifica modul in care clientii interactioneaza deja cu site-ul tau si abia dupa aia poti lua in considerare setarea unui robot de chat.

Setarile nu sunt complexe si dificultatea nu consta in a face setarile, ci in a „desena” efectiv secventele. Dupa ce ti-ai fixat un obiectiv si ai deja un scop clar definit la ce vei folosi o astfel de automatizare, poti sa iti faci un plan de conversatie. Trebuie sa ai control deplin asupra conversatiei, a raspunsurilor si optiunilor, dar trebuie sa ai in vedere si ce se intampla daca cineva paraseste conversatia.

Cu rabdare si avand la indemana optiunile unui tool de mai sus, poti avea in scurt timp un chatbot care sa te ajute sa iti cresti afacerea.

Adrian Chirca

Pasionat de tot ce tine de marketingul digital, am aplicat cu succes in ultimii 10 tehnici si stategii eficiente pentru a gasi calea catre succes pentru companii mici si mijlocii. Scriu frecvent despre optimizare, Facebook Ads, canale de vanzari si business-uri online.

Post Comment