Cum sa creezi o reclama pe Facebook care sa atraga atentia


Adrian Chirca - 18/09/2018 - 0 comments

Reclamele de pe Facebook sunt in acest moment unul dintre cele mai puternice tool-uri pe care le poti folosi pentru a-ti creste afacerea. Puterea pe care o are Facebook in acest moment nu mai reprezinta un secret, iar cei care invata rapid cum functioneaza sistemul vor putea pune rapid pe picioare o adevarata masina de vanzari.

Oricare ar fi afacerea ta sau orice ti-ai propus sa vinzi, faptul ca investesti in a descifra Facebook Ads este un pas urias si te poate ajuta cu orice obiectiv ti-ai propus – sa vinzi sau sa prezinti un produs nou, sa aduci explicatii cu privire la serviciile tale sau sa convingi oamenii sa-ti viziteze noul restaurant.

Orice este posibil daca stii cum sa iti faci o reclama eficienta care sa atraga atentia audientei tale – si cum sa o pozitionezi cu succes in cadrul retelei.

Monstrul din spatele Facebook

Facebook nu este doar o platforma de socializare. Poate ca a fost gandita asa, dar in mod clar acum face ceea ce orice agentie de media stie sa faca: sa foloseasca la capacitate maxima cea mai importanta resursa din lume: ATENTIA CONSUMATORULUI.

Atentia are si ea pretul ei si Facebook stie asta foarte bine avand in vedere ca in acest moment are in control cea mai mare comunitate creata vreodata – 2,3 miliarde de oameni activi asa cum aratau datele la inceput de 2018. E locul in care isi petrec timpul inclusiv clientii tai si, fara indoiala, locul in care ar trebui sa fii daca vrei sa interactionezi cu ei.

Oamenii prefera sa stea aici pentru ca prefera sa fie conectati cu prietenii, dar comunitatea le ofera pe langa asta sansa de a se conecta cu brandurile si companiile preferate. Nu e o noutate ca utilizatorii Facebook iau decizii de cumparare bazate pe reclamele pe care le vad, pe ceea ce le transmit paginile brandurilor actionand extrem de repede!

Asa ca, daca afacerea ta nu este inca prezenta pe Facebook, esti mult in spatele curbei.

Ce ar trebui sa stii

  • 30% dintre utilizatori au varsta cuprinsa intre 24-35 ani
  • 85% dintre utilizatori nu sunt din Statele Unite
  • doar 5% dintre companiile lumii si-au facut reclama aici
  • 70% din populatia lumii foloseste Facebook
  • Romania are aproape 10 milioane de useri, dintre care 26% au varsta intre 24-35 ani

Cat de bine functioneaza reclamele pe Facebook?

Majoritatea oamenilor nu inteleg cum functioneaza Facebook si de aceea au o abordare gresita inclusiv fata de sistemul de reclame.

Daca ai avut cel putin o campanie pe Facebook, probabil ca acum iti spui:

“ – Reclamele pe Facebook  nu au functionat pentru mine!”

Intr-adevar, privit din unghiul asta, chiar nu are sens. Dar de fapt aici vorbim de o platforma care este programata sa atraga atentia a MILIARDE de ochi din toata lumea.

Ce iti scapa in povestea asta?

Sa fii acolo unde sunt clientii tai e una, dar sa fii RELEVANT si mai ales PROFITABIL, inseamna ca trebuie sa iti dai seama cum sa abordezi lucrurile avand in vedere plaja de potentiali clienti careia te adresezi.

Ai 10 milioane de oameni carora te adresezi, potentialul este urias oricare ar fi afacerea la care te gandesti.

Vrei sa ai vanzari mai mari cu magazinul de haine pentru femei? Sau vrei sa anunti tinerii din Constanta ca ai deschis un restaurant nou pe litoral? Sistemul de reclame de pe Facebook iti poate oferi posibilitatea de a ajunge exact la acesti oameni prin targetare demografica.

Si avand in vedere ca media ratei de conversie (CR%) este undeva la 9%, poti face singur un calcul de aici cate de mare poate fi profitul.

Ce mai poti citi:

Cum concepi o reclama care sa converteasca

1. Gandeste contextul si creeaza continut care sa iasa in evidenta

Facebook apreciaza reclamele care atrag atentia utilizatorilor si tocmai de accea a conceput un sistem prin care acorda note fiecarui ad. Relevanta obtinuta astfel are un cuvant greu de zis in ceea ce priveste cum te adresezi audientei tale si cum raspunde ea la reclama ta.

Un studiu recent arata ca o reclama de tip poza are cam 1,5 secunde pentru a atrage atentia userului, iar un clip video obtine asta in primele 10 secunde.

Asadar, o data ce ai captat atentia audientei, scopul principal este sa o mentii si sa le spui povestea ta. Un clip video te va ajuta mult mai repede sa faci asta si sa creezi un engagement de lunga durata.

Uitati-va la clipul de mai jos:

Cele 3 provocari prezentate demonstreaza viteza cu care Google Chrome opereaza datele. Este un scenariu care nu are nevoie de text sau voce pentru ca reuseste clar sa aiba un impact asupra privitorului. In plus, are cam acelasi impact si daca il privesti fara sunte. Genial!

2. Foloseste imagini care sa atraga atentia

Avand in vedere ca imaginea este prima „reduta” in momentul in care ad-ul tau ajunge in fata userului, ceea ce transmite iti garanteaza sau nu o rata marita de click. Foloseste-te de principii de baza din psihologie si expune-ti ideile intr-un mod simplu si original.

Daca iti faci singur grafica sau ai pe cineva care se poate ocupa de asta, ad-urile tale vor arata mai bine si in anumite situatii poti crea chiar un impact rapid. Exista chiar si un model pe care il poti urma pentru a te asigura de asta.

In afara de regula de a urmari ghidul Facebook de a nu include text in mai mult de 20% din suprafata pozei, poti folosi urmatoarea schema pe care eu o folosesc frecvent – imparte poza in 9 dreptunghiuri egale si plaseaza textul sau CTA-ul in oricare punct de intersectie. Atata timp cat te incadrezi intr-un dreptunghi esti ok din punct de vedere al raportului.

9grid-facebook

3. Spune o poveste si foloseste-te de nevoia de epatare a clientilor

In general, o reclama buna inseamna sa iasa in evidenta inaintea unui clip pe care utilizatorii si-ar dori sa il vada. Cam pe aceleasi principiu functioneaza si Youtube, care a reusit sa combine asta furnizand reclama in INTERIORUL clipului.

Pe Facebook insa cei care fac reclame de succes sunt cei care impartasesc povesti de succes si retin atentia consumatorului. In mod clar un clip poate sa faca asta mai bine decat o poza, dar cu un design bun poti obtine un rezultat excelent.

  • pune totul intr-un scenariu. Cui nu-i place o poveste frumoasa? O data ce ai captat atentia, cea mai buna metoda este sa construiesti etapizat drumul catre final introducand punti emotionale, elemente de a se transforma in viral si de a declansa actiuni gen „Like”. Foloseste-te reclama pentru a arata povestea produsului tau de exemplu, in loc de a impinge in ochii userului un clip cu principalele lui beneficii. Statistic vorbind, 5% dintre oameni isi aduc aminte de astfel de detalii dintr-un ad, dar 60% tin mintea povestea.
  • foloseste-te de recenzii. Va aduceti aminte de reclamele gen teleshopping, nu? Conceptul nu e deloc nou si banuiesc ca va dati seama de ce functioneaza. Toate reclamele la acele produse au in rolul principal oameni care spun cum le-a schimbat viata un anumit produs. Detalii despre cum sa-l folosesti, despre cat de bun e si cat de buna este oferta. Oamenii au nevoie de confirmare si o astfel de reclama are fix acest efect. Un testimonial video sau un comentariu al unui client multumit este o metoda buna sa construiesti rapid o punte de incredere cu clientii tai.
  • foloseste-te de influenceri. Poti apela la influenceri daca consideri ca astfel iti poti impinge produsul pe noi nise. Sunt si la noi destui oameni care fac asta, acum depinde cat de mult se potriveste business-ului tau. Audientele de la noi reactioneaza de obicei la astfel de mesaje, dar trebuie sa fii atent cum iti construiesti mesajul si cu cine lucrezi.

Alte detalii care iti pot face reclama pe Facebook mai eficienta

Nu uita de text si de titlu

Chiar daca poza sau clipul nu transmite imediat mesajul, ochii privitorilor vor cadea pe descriere si pe titluri. Incearca sa concepi textele cat mai detaliat si la obiect, avand focus pe beneficii tocmai pentru a mentine atentia. Uneori, un text introductiv despre ce se intampla in clip sau despre cum sa folosesti produsul poate fi de ajuns.

Fii atent la format

Daca folosesti poze mentine dimensiunile recomandate de Facebook conform cu fiecare ad in parte. In ceea ce priveste clipurile, personal recomand formatul patrat – square video – in primul rand ca ocupa mai mult loc pe ecran si apoi pentru ca sunt bune si pentru Instagram.

Optimizeaza permanent

Dupa ce ai testat diverse ad-uri si descrieri, urmareste saptamanal cum performeaza fiecare in parte. E posibil sa vrei sa schimbi date ca varsta sau locatie sau sa iti creezi o audienta noua in functie de timpul alocat vizionarii unui clip. Testeaza noi titluri si descrieri si schimba chiar si clipul!

Joaca-te constant cu elementele variabile si opereaza schimbari pana cand ajungi sa iti atingi obiectivele propuse.

CTA-ul sau Call to Action are un rol determinant

Reclama ta este suspendata daca nu reuseste in final sa indemne la actiune. Acel „next step” pentru cei care o vad trebuie sa fie inclus de la inceput pentru a fi sigur ca audienta ta stie ce vrei de la ei cum ar fi „Vezi mai multe” , „Testeaza gratuit [produsul/serviciul]”, „Cumpara acum” etc.

In final, daca nu faci tot posibilul pentru a avea o reclama eficienta, pierzi o expunere enorma. Si din moment ce toata lumea sta pe Facebook si scrolleaza cel putin o ora pe zi, face sens sa „arunci” aici un ad care sa iti aduca clienti.

Tine minte sfaturile astea pentru a-ti asigura succesul campaniei tale:

Creeaza un continut de calitate si care spune o poveste

Foloseste-te de nevoie oamenilor de a-si impartasi experientele online

Scrie titluri si texte cu impact

Evalueaza performantele constant

Optimizeaza si fii atent la CTA

Articole similare:

Author avatar

Adrian Chirca

http://www.adrianchirca.ro
Adrian Chirca este fondatorul companiei Brainymule Media din Bucuresti. Agentia este specializata in solutii creative menite sa ajute companiile sa isi optimizeze prezenta online prin strategii digitale de marketing. Compania lucreaza cu antreprenori si firme mici si mijlocii, pentru a dezvolta strategii online menite sa creasca vanzarile si sa maximizeze profitul.

Related posts

Post a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *