Trucuri ca sa iti cresti rata de conversie in 2018 (si nu numai)


Adrian Chirca - 24/07/2018 - 0 comments

Traficul pe care il trimiti pe site ar fi absolut degeaba daca nu ar converti. Stiu cat de complicat e sa ai trafic relevant si mai ales cat de frustrant poate fi sa vezi ca nu converteste.

Sunt multe discutii legate de trafic si nu o sa intru in detalii aici. E clar ca optimizarea, vizibilitatea si traficul sunt extrem de importante, dar vorbim aici de un parametru extrem de important care in fapt iti asigura continuitatea afacerii…

Rata de conversie este un procent % care masoara cati dintre vizitatorii tai intreprind o actiune pe site-ul tau, respectiv cumpara, descarca un curs, se inscriu pe o lista, iti trimit mail si cum afecteaza asta cifrele afacerii tale.

Un studiu de anul trecut facut pe aproximativ 800 de marketeri si 1000 de afaceri a scos la iveala ca aproape 30% dintre companii nu stiu CUM sa-si optimizeze rata de conversie si doar 20% dintre ele sunt multumite cu procentul rate de conversie.

E clar ca in aceste conditii, cele mai multe firme lasa banii pe masa si e loc de imbunatatire.

Hai sa luam 2 scenarii.

SCENARIUL 1

Avem un site de articole sportive cu un trafic de 300.000 vizitatori pe luna

Doar 0,2 % dintre ei convertesc in vanzari = 600 de vizitatori care cumpara

Ca sa fie mai concludent, valoarea medie a comenzii este de 60 de lei

Asta inseamna aproximativ 36.000 de lei din 300.000 de vizitatori!

SCENARIUL 2

Un alt site ce vinde servicii are aproximativ 3000 de vizitatori pe luna.

Site-ul are o rata de conversie de 13% = 390 de vizitatori care cumpara

Serviciile pe care le vinde costa 800 de lei…

Rezultatul este de 312.000 lei din doar 3000 de vizitatori!

E clar ce scenariu e mai profitabil.

Regula pe care o sustin de fiecare data este simpla:

Daca nu faci maximul posibil cu vizitatorii pe care ii ai acum, toate eforturile de a atrage altii noi nu fac altceva decat sa iti toace banii.

Esti contra-productiv si pana nu inveti ce sa faci cu cei care ajung deja la tine, cei noi nu vor schimba cu nimic situatia.

Traficul pe care il primesti – ideal ar fi prin continut – este esential. Conversia este aur. Dar experienta clientului la final ar trebui sa fie „bijuteria” afacerii tale.

Experienta pozitiva, review-urile conduc la crestere si profit, tocmai de aceea experienta pe care o are clientul ar trebui sa fie totul timpul pe harta de crestere a unei afaceri.

Strategiile de a face bani repede nu au viata lunga, de aceea iti explic mai jos cum sa iti cresti rata de conversie si sa iti faci si clientii fericiti. 

Truc #1 Continut si butoane personalizate CTA

Un site are mii de elemente si fiecare dintre ele are rolul lui. Orice element, orice pagina trebuie sa aiba o pozitie si un rol bine stabilit, dar butoanele ar trebuie sa sugereze clar care este actiune ce trebuie intreprinsa.

In fond, daca vizitatorul ajunge pe o pagina si nu stie de are de facut, cum ar putea sa se descurce si sa cumpere in final de la tine?

Avem aici un exemplu de CTA + text explicativ de la Retargeting:

Mesajul este curat, direct si exista chiar si o „ancora” pentru clientii care vor sa vada cum functioneaza.

Suntem insa in anul 2018 si sunt cateva lucruri care pot fi imbunatatite. Cel mai indicat ar fi sa apelezi la un profesionist daca vrei sa iti faci un upgrade la prima pagina sau al unei pagini de produs.

Daca nu esti stramtorat de buget ai putea la fel de bine sa apelezi la un third-party care poate face totul pentru tine:

Truc #2 Device agnostic

Ce inseamna asta?

Gasesti o explicatie foarte buna pe TechTarget:

„Un site care este programat sa ofere maximum de experienta vizitatorilor indiferent ca este accesat de pe mobil, desktop sau tv.”

Chiar daca termenul este un subiect fierbinte pe anumite forumuri si grupuri, intr-un limbaj mai putin tehnic inseamna ca un site trebuie sa fie complet optimizat pentru o experienta facila a utilizatorului, indiferent de pe ce dispozitiv ajunge sau ce anume vrea sa faca.

Am mai spus asta si in alte articole, dar vad zilnic site-uri care nu au inca o varianta mobile, asa ca nu stiu cum vor reusi sa integreze chatboti sau sa se pregateasca pentru navigare prin comanda vocala.

Oricum, daca vrei sa convertesti ceva pe site in 2018, in mod sigur ai nevoie de un site care sa arata bine, sa functioneze pe cat mai multe device-uri si mai ales sa fie rapid.

Usor de zis, greu de facut!

Asta este treaba cuiva cu experienta, asa ca cel mai bine ar fi sa apelezi la un profesionist. Cunosc site-uri care au raportat cresteri de pana la 30% dupa ce si-au modificat prima pagina.

Asa ca de ce sa astepti?

Foloseste toate datele pe care le ai, inclusiv Google Analytics, parerile clientilor si da o forma noua paginilor tale. Rezultatele nu vor intarzia sa apara.

E drumul pe care trebuie sa mergi din 2018.

Truc #3 Tine clientii aproape

Poezia asta e veche si sunt convins ca va fi din ce in ce mai optimizabila in urmatorii 3 ani. Daca acum nu e o prioritate ar fi bine sa iti regandesti strategia.

Chatbotii.

Am mai vorbit despre asta si pe pagina de Facebook si e clar ca ei sunt modulul prin care duci tehnica conversationala la alt nivel.

  1. cresti nivelul de engagement si tii vizitatorii pe site mai mult, in prima faza chiar fara interventia umana (oh, the artificial intelligence!)
  2. sunt tool-ul perfect pentru cei care nu vor sa piarda vremea si vor informatii rapid sau pur si simplu au o intrebare pentru tine

Oricare ar fi nivelul la care esti acum, orice efort de a-ti imbunatati rata de conversie trebuie sa aiba o strategie care porneste de la plan, analiza si se finalizeaza cu o actiune.

N-ar trebui sa te sperie asta, sunt o gramada de tool-uri si specialisti la care poti apela. Totul devine mai usor chiar daca vrei sa faci singur asta!

Tine minte intrebarea asta:

De ce trebuie sa testez?

Raspunsul nu este doar pentru ca vrei sa maresti rata de conversie si ca vrei vanzari mai multe. Raspunsul este ca sa intelegi unde ajung clientii tai, de ce, de ce nu cumpara, de pe ce pagina ies…

Traseul clientilor tai iti va da indicii si te va ajuta sa faci teste de la inceput pana la sfarsit pentru a intelege unde pleaca si ce sa faci sa le schimbi decizia.

Asa ca, la treaba!

Testeaza, optimizeaza si daca ai nevoie de ajutor imi poti scrie in comentarii mai jos.

Articole Similare

Author avatar

Adrian Chirca

http://www.adrianchirca.ro
Adrian Chirca este fondatorul companiei Brainymule Media din Bucuresti. Agentia este specializata in solutii creative menite sa ajute companiile sa isi optimizeze prezenta online prin strategii digitale de marketing. Compania lucreaza cu antreprenori si firme mici si mijlocii, pentru a dezvolta strategii online menite sa creasca vanzarile si sa maximizeze profitul.

Post a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *