Cum sa folosesti noua functie de la Facebook pentru a spiona concurenta


Adrian Chirca - 19/07/2018 - 0 comments

De aproximativ o luna, o noua functie activata de Facebook iti permite sa vezi reclamele oricarei companii care are o campanie activa in cadrul platformei. Acest lucru vine in completarea actiunilor Facebook de a fi mai transparent atat in ceea ce priveste reclamele cat si in ceea ce priveste paginile si companiile asociate lor.

Mai mult, optiunea asta inseamna enorm pentru orice marketer. Stim deja ca nu trebuie sa fii geniu ca sa concepi un ad sau sa setezi o campanie.

Dar este extrem de important sa fie un ad bun sau o campanie eficienta.

Si uneori unele idei bune vin inspirandu-te din alte campanii – orice text, poza sau video iti poate oferi o directie de abordare.

Urmarind ce face concurenta iti poti adapta strategia invatand (A) ce sa faci si (B) ce sa nu faci.

Iar acest lucru te va ajuta sa scutesti nu doar timp, ci si bani din teste.

Iata ce trebuie sa faci:

  1. Te loghezi pe Facebook
  2. Accesezi pagina companiei
  3. Selectezi „Informatii si reclame” din meniu

informatii-pagina

Din meniu, urmatorul ecran iti va arata datele despre pagina si reclamele active. Spre exemplu, Lensa ruleaza mai multe reclame in acelasi timp folosind atat brandurile pe care le comercializeaza, cat si reclame generice sau care sa ii ajute sa construiasca o baza de date.

reclama1

O reclama generala, de sezon la ochelari de soare

reclama2

Reclama la un produs de nisa, lentile colorate

reclama3

O reclama folosita ca leadmagnet ce ofera o consultatie gratuita

Noua optiune iti poate oferi un avantaj major, iti poti adapta campaniile si poti crea ad-uri mai bune cu rata mai buna de engagement.

Iti prezint mai jos 3 metode prin care sa profiti de aceasta optiune:

1. Urmareste lansarea de produse noi

Multe companii fac teste cand lanseaza produse noi, iar reclamele care functioneaza cel mai bine vor fi ulterior folosite in campanii independente. Noteaza cu atentie texte si urmareste in decurs de o luna ce schimbari apar. In final, o reclama va fi declarata castigatoare si te poate ajuta si pe tine daca vrei sa lansezi un produs nou.

2. Gaseste inspiratie

O practica obisnuita de marketing online este sa trimiti trafic platit catre continutul cel mai stabil din punct de vedere organic. Noua optiune „transparenta” iti ofera sansa sa vezi ce continut este promovat si mai ales ce impact are.

Asta iti poate da un indiciu pentru urmatorul tau articol sau pentru ce se mai cauta in luna respectiva.

3. Urmareste preturi si promotii

Faptul ca poti urmari preturile si promotiile concurentei iti poate da indicii importante despre ce schimbari ar trebui sa faci in strategia ta de promovare.

Iti va fi mult mai usor ulterior sa faci schimbari si sa abordezi trendul din piata, sa vezi ce produse sunt promovate si mai ales cum.

Companiile imping de obicei cele mai profitabile produse si servicii. Daca ai nevoie de inspiratie, concurenta ta este cel mai bun exemplu pentru o tactica eficienta de marketing.

In afara de aceste avantaje pe care ti le ofera noua optiune, lucrurile devin „mai” legale. Sunt sute de companii care ruleaza campanii pe Facebook – de la companii mici in cautare de clienti noi, pana la companii care doar profita de audienta uriasa pentru „one time profits”.

Pasul asta facut de Facebook vine in completarea schimbarilor la care s-au angajat dupa scandalul Facebook Analytica si in mod sigur nu se vor opri aici.

E doar un prim pas si, oferind acces catre aceste date, in mod sigur vor sa se asigure ca sunt „contorizate” reclamele si companiile care fac abuz de platforma.

Vrei sa inveti mai multe despre reclamele pe Facebook?

Citeste articolele din categoria Reclama pe Facebook.

Articole Similare

Author avatar

Adrian Chirca

http://www.adrianchirca.ro
Adrian Chirca este fondatorul companiei Brainymule Media din Bucuresti. Agentia este specializata in solutii creative menite sa ajute companiile sa isi optimizeze prezenta online prin strategii digitale de marketing. Compania lucreaza cu antreprenori si firme mici si mijlocii, pentru a dezvolta strategii online menite sa creasca vanzarile si sa maximizeze profitul.

Post a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *