Ce se intampla cu reclamele mele de pe Facebook?

E poate cea mai frecventa fraza pe care o aud cand vine vorba de reclame pe Facebook. Faza e ca, daca la inceput majoritatea considera ca au situatia sub control, curand actiunile lor devin o sursa de frustrare.

Reclamele fie nu aduc vanzari, fie fac doar vizualizari care din pacate nu se transforma in bani -ma refer strict la cazul in care reclamele au ca scop conversia si nu „like-uri”.

Adevarul este ca nu toate reclamele pe care le faci pe Facebook sunt de succes. Tocmai de aceea se fac teste, de aceea se analizeaza constant rezultatele si se adapteaza campaniile conform unui audit.

Din experienta mea, 3-4 din 10 reclame nu functioneaza.

Asta nu inseamna ca ele nu sunt neaparat bine setate. Poti foarte bine sa faci un diagnostic si sa descoperi ce probleme are campania ta. E posibil sa fie mai simplu decat crezi.

De obicei orice reclama care nu functioneaza are una dintre urmatoarele 3 probleme:

  • audienta
  • ad-ul in sine (poza sau textul)
  • oferta/produsul

Sa le luam in ordine.

1. Audienta

Nu am pus-o intamplator prima pentru ca e posibil sa ai o super oferta si sa nu o vada cei care trebuie. Audienta este cea care dicteaza ce se intampla cu ad-ul tau.

E poate una dintre cele mai importante componente ale reclamei si o data ce este selectata gresit, esecul este inevitabil.

Cea mai frecventa greseala este sa iti fie frica ca ratezi vreo audienta si sa selectezi o nisa prea MARE. In fond, audienta ta trebuie sa fie specifica ca sa te asiguri ca mesajul tau are efect. Daca aceasta este prea mare, poti ulterior sa o segmentezi, dar asta este deja alta discutie.

Cum iti gasesti audienta pe Facebook?

Incearca sa intelegi ce fac clientii tai si mai ales ce cauta.

Pune totul intr-un fisier si raspunde la urmatoarele intrebari:

– exista un hobby legat de produsul tau?

– ce vedete sau emisiuni sunt legate de produsul tau?

– ce alte magazine vand produsul tau? cate din ele vand online?

Cum gasesti raspunsul la aceste intrebari? Poti intreba pe cineva care foloseste astfel de produse, prietenii tai sau poti cauta chiar tu informatiile pe Google.

Sa spunem ca vinzi echipamente de fotbal. Audienta ta nu ar trebui sa fie compusa doar din pasionatii de fotbal sau de cei care sunt fani Steaua sau Dinamo.

Nici macar de cei care au dat „Like” paginii lui Piquet.

De ce?

Pentru ca sunt audiente prea extinse si nu neaparat relevante. Cei care sunt fani Steaua nu sunt neaparat si cei care joaca fotbal sau au nevoie de echipamente sportive. Iar in cazul lui Piquet, celebritatea lui atrage si persoane care nu au nici o legatura cu fotbalul.

Ce ar trebui sa targetezi?

Sugestia mea este sa ataci spre exemplu site-urile de stiri sportive sau cele de pariuri. La fel, poti avea in audienta ta parinti care au copii in asociatii sau cluburi sportive…daca si-au permis sa isi dea copiii la un club sportiv cu siguranta vor fi incantati de o oferta la echipamente sportive.

Prin urmare nu uita cel important aspect: audienta ta trebuie sa fie indeajuns de mare sa poate fi segmentata si scalata, dar indeajuns de specifica sa se potriveasca produselor tale.

2. Ad-ul, poza sau textul

Ad-ul tau este legatura pe care o faci intre oferta ta si audienta careia vrei sa o prezinti. Daca am lamurit cum sta treaba cu audienta, in ceea ce priveste ad-ul acesta trebuie sa fie atractiv si sa motiveze potentialii tai clienti sa descopere mai multe.

Asa cum este si in cazul unui titlu de ziar, daca nu poate determina audienta sa dea „Click”, ad-ul tau nu va aduce trafic. Si stim deja cat de mult conteaza sa generezi trafic intr-o campanie pe Facebook.

Uitati-va la reclama asta:

reclama-facebook

Oferta este clara, iar cu un discount de 65% cine nu ar vrea sa obtina un pachet de hosting? Cuvintele „Start today” au o oarecare greutate, nu?

Fii atent la aceste aspecte:

  • simplu si la obiect – scrie natural, fara notiuni prea complicate
  • pauza este importanta – gandeste-te ce faci tu cand iti butonezi telefonul. Vezi o poza care iti atrage atentia. Te opresti nu? Citesti tot textul de deasupra? Probabil ca nu. De aceea ai nevoie de o poza si un text care sa „preia” clientul in secunda in care a pus pauza telefonului.
  • testeaza butoane si copy-uri diverse – nu exista o solutie standard, testeaza diverse butoane si foloseste- te cat poti de ceea ce iti ofera Facebook. Poti folosi de exemplu „Learn more” chiar daca reclama duce catre o pagina de produs. Poate fi o solutie completa de curatare a dintilor si e nevoie sa stii detaliile tehnice inainte de a cumpara. Evident, asigura-te ca ai aceste informatii in pagina de produs.

3. Oferta

Daca vorbim de oferta pe care o promovezi pe Facebook, cel mai probabil este vorba de un produs, o carte, un bilet la un eveniment sau poate chiar un articol de pe blog.

Intrebare pe care ar trebui sa ti-o pui este:

Sunt cei pe care ii targetezi CU ADEVARAT interesati de produsul tau?

Oferi un produs spectaculos? Rezolva o problema? Este ceva ce o parte din audienta ta isi doreste sa obtina?

Daca ai raspuns nu la aceste intrebari tocmai ai aflat sursa problemei tale.

Nu trebuie sa te feresti de asta. E o situatie frecventa si nu de fiecare data produsul tau este ceea ce isi doreste piata. Si oricat de mare ar fi bugetul de promovare si indiferent de cine iti administreaza campania, un produs de felul asta nu are sanse prea mari.

Acum ca ai inteles care ar putea fi problemele cu o campanie pe Facebook, fa o scurta analiza si vezi ce se poate remedia.

Personal, atat pentru teste cat si pentru o campanie noua, ofer un termen de 15-20 zile pentru a aduna date. Urmareste rezultatele pe care le ai pana acum, analizeaza si trece-le prin acest proces.

E mult mai usor sa depistezi unde este problema daca stii exact unde sa cauti.

Deci, cum stai cu campaniile?


Adrian Chirca

Pasionat de tot ce tine de marketingul digital, am aplicat cu succes in ultimii 10 tehnici si stategii eficiente pentru a gasi calea catre succes pentru companii mici si mijlocii. Scriu frecvent despre optimizare, Facebook Ads, canale de vanzari si business-uri online.

2 comentarii

Cum a fost la Traffic&Conversion Summit 2018 - San Diego - Adrian Chirca · 10/05/2018 la 6:19 PM

[…] Voi scrie o serie de articole despre tehnici noi de crestere a vanzarilor, despre optimizarile canalelor de vanzare si mai ales despre cum sa iti imbunatatesti performantele campaniilor Facebook. […]

Cele 2 concepte de care trebuie sa tii cont pentru o targetare mai buna a audientei | Adrian Chirca · 23/11/2018 la 3:59 PM

[…] sa ai deja o idee despre audienta ta, o campanie se poate sfarsi fara nici un rezultat, tocmai pentru ca te adresezi unei mase prea mari de […]

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *