Cum sa iti setezi Facebook Business Manager


Adrian Chirca - 15/04/2018 - 0 comments

Daca esti ca majoritatea celor care au deja o afacere online, cel mai probabil ca ai incercat deja Facebook Ads. Si daca nu ti-ai facut un cont  Business Manager, toate campaniile si setarile tale sunt facute din contul personal de Facebook.

Nu zic ca e neaparat ceva rau, dar daca vrei sa poti avea acces la setari si functii suplimentare sau daca vrei sa lucrezi cu o agentie sau un expert in promovare, o sa ai nevoie de Business Manager.

Asa ca inainte sa vorbim despre ce fel de reclame trebuie sa faci si care sunt strategiile pe care trebuie sa le abordezi in functie de ce obiective ai, ar trebui sa incepem cu inceputul.

De ce am nevoie de Business Manager?

Pe scurt, Business Manager este un sistem de managemet pentru paginile tale si pentru conturile de ads. Mai mult, de aici poti oferi acces colaboratorilor, dar si celor care iti administreaza paginile.

De obicei recomand de la inceput celor care isi deschid o pagina oficiala si au in plan sa isi faca reclama pe Facebook sa isi faca un cont Business Manager.

In felul asta, eviti multe probleme ce pot aparea pe parcurs.

Avantajele de a avea un cont Business Manager

  • Nu mai e nevoie sa iti folosesti contul personal pentru a oferi acces la paginile tale de Facebook
  • Primesti notificari pe mailul de firma si nu pe cel personal
  • Cei care au acces la conturile de reclama sau pagini nu trebuie sa fie neaparat prietenii tai pe Facebook
  • Daca ai un magazin online poti oferi angajatilor niveluri de acces personalizate

Cum iti setezi contul Business Manager

1. Accesezi adresa business.facebook.com

2. Pe prima pagina accesezi Conecteaza-te daca ai deja cont Facebook

3. Denumesti contul – poti folosi numele firmei sau al brandului – si apoi adresa de mail pe care vrei sa o folosesti

In momentul asta ai acces la Business Manager si poti vedea in meniul din stanga sectiunile principale:

  • Persoane
  • Parteneri
  • Pagini
  • Conturi reclama
  • Conturi Instagram
  • Proiecte
  • Surse pentru date
  • Integrari
  • Date despre companie
  • Notificari

Acum ai acces complet la toate functiile Business Manager si chiar daca la inceput ti se va parea greu sa navighezi prin meniu, iti garantez ca ulterior iti va fi extrem de util.

Primul pas pe care il poti face este sa iti adaugi toate paginile pe care le detii si cu care vrei sa lucrezi. O data ce adaugi paginile tale poti foarte usor sa adaugi persoanele care se ocupa de ele.

Daca lucrezi cu o agentie sau un partener poti sa ii oferi acces la toate functiile folosindu-te de „Adauga partener”.

business-manager

Aici ii poti oferi acces la pagina ta oficial, la contul de reclame, pixel, audiente etc. Ca sa poti face asta nu uita sa ceri partenerului cu care lucrezi ID lui de Business. In felul asta Facebook va face singur toate asocierile.

Vei vedea ca din acest moment cand iti vei accesa pagina de pe laptop, un anunt in bara de sus te va anunta ca toate modificarile in pagina le poti face doar prin Business Manager. Daca vrei sa faci asta de pe telefon o sa ai nevoie de aplicatia Facebook Pages.

Nu uita de Contul de publicitate

Urmatorul lucru de care trebuie sa te ocupi este sa iti setezi Contul de publicitate. Daca ai de gand sa folosesti mai multe conturi, te-as sfatui sa le denumesti in asa fel incat sa fii cat mai organizat (nume firma-cont 1, nume firma-cont teste etc).

Iti setezi modalitatea de plata – ti se va cere datele cardului din care vei plati, precum si datele cu privire la companie. E bine sa le ai de la inceput mai ales ca vei avea nevoie de facturi la sfarsitul fiecarei luni.

O data ce ai rezolvat si acest pas poti oferi acces celor care au nevoie sa iti seteze campaniile si au nevoie de acces la acest cont de publicitate.

In mare, cam acestea sunt setarile pe care ar trebui sa le faci in Business Manager. In articolele viitoare va voi arata cum sa faceti setarile pentru Facebook Pixel sau cum sa creati o audienta pe care sa o folositi cu reclamele voastre.

Navigati prin Business manager si incercati sa va familiarizati cu functiile principale. O data ce faceti asta va va fi mult mai usor sa oferiti acces persoanelor cu care lucrati sau sa urmariti rapoartele pentru pagini si reclame.

Daca ai avut probleme cand ai facut setarile astea, imi poti lasa un mesaj mai jos. Voi incerca pe cat posibil sa te ghidez cu setarile principale. Sa aveti spor!

Author avatar

Adrian Chirca

http://www.adrianchirca.ro
Adrian Chirca este fondatorul companiei Brainymule Media din Bucuresti. Agentia este specializata in solutii creative menite sa ajute companiile sa isi optimizeze prezenta online prin strategii digitale de marketing. Compania lucreaza cu antreprenori si firme mici si mijlocii, pentru a dezvolta strategii online menite sa creasca vanzarile si sa maximizeze profitul.

Post a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *