tendinte-ecommerce-2017

Tendinte in eCommerce la sfarsit de 2017

Piata online e in permanenta crestere si nu mai e un secret pentru nimeni ca doar daca tii pasul cu tendintele iti mentii pozitia. Concurenta creste si ea, tocmai de aceea trebuie sa te informezi si sa te adaptezi. Nu conteaza daca ai un magazin online mic sau o afacere cu cifre impresionante, o strategie de marketing ce tine cont de trendurile din eCommerce te poate propulsa in fata competitorilor. Aceasta poate insemna pe deoparte fidelizarea clientilor vechi, atragerea unora noi, dar mai ales extinderea afacerii in toate directiile disponibile.

Anul 2017 se apropie de sfarsit si este un moment bun sa ne uitam peste cateva date cu privire la tendintele nou-aparute in online-ul romanesc.

O lista cu noile tendinte este detaliata mai jos, tocmai pentru a veni in sprijinul celor care activeaza in eCommerce sau care doresc sa inceapa o afacere online.

1. Cumparaturile de pe mobil au explodat

Faptul ca inca din 2016 cautarile de pe mobil au depasit cautarile de tip desktop ar trebui sa reprezinte un criteriu de baza pentru cei care desfasoara afaceri online.

Toti e-retailerii ar trebui sa se asigure ca site-ul lor suporta si varianta mobil/tableta daca nu au facut-o deja. Fara o varianta de mobil (responsive) site-ul tau limiteaza accesul clientilor la produse/servicii si implicit finalizarea oricaror conversii.

Acesta este un aspect deloc de neglijat – telefoanele sunt din ce in ce mai puternice si mai performante – si site-urile devin mai intuitive, mai simplu de accesat, ceea ce face ca din ce in ce mai multi oameni sa cumpere folosind telefonul mobil.

Inca din anul 2016 telefoanele mobile au surclasat calculatoarele si au devenit sursa numarul 1 ca sursa de trafic pentru site-urile de ecommerce.

In ritmul asta mCommerce va deveni focusul in 2018, iar sfarsitul lui 2017 ne va aduce mai mult de 50% din trafic doar de pe mobil.

De retinut:

  • un site responsive iti mareste vanzarile si rata de conversie
  • daca ai deja optiunea de plata online poti incerca si integrarea mobile wallet; acesta elimina utilizarea cardurilor, a datelor de pe acestea si completarea formularelor de plata, ceea ce implicit va duce la sporirea ratei de conversie
  • la nivel avansat poti crea o aplicatie pentru site-ul tau; foarte multi utilizatori folosesc aplicatiile pentru cumparaturi si pentru a-si crea liste de produse favorite. Retaileri mari ca eMag, Fashion Days, Elefant.ro folosesc deja aplicatii care le aduc o buna parte din venituri.

2. Social media vinde din ce in ce mai mult

Vanzarile generate de social media, in special Facebook au continuat sa creasca pe tot parcursul anului 2017.

Majoritatea magazinelor online isi promoveaza agresiv produsele pe cele mai populare platforme, ceea produce efectul asteptat: o buna parte din trafic este redirectionat catre site si se traduce prin vanzari mai mari.

Asadar, o strategie si un plan de promovare in social media te vor ajuta sa beneficiezi si tu de puterea pe care o are audienta. Evident, trebuie sa construiesti atent totul, dar poti folosi clipuri sau Facebook Live Videos pentru a ajunge la cei pe care ii targetezi.

3. Politica de returnare face diferenta

Comertul online are avantaje, dar si dezavantaje. Multe comenzi sfarsesc prin a fi refuzate sau abandonate la curieri, sau returnate pe motiv ca nu indeplinesc criteriile clientului.

O politica de retur bine pusa la punct te poate scapa de batai de cap. Asta implica sa fie specificat clar pe site conditiile de returnare, durata si metoda prin care se pot face schimburi de exemplu.

Daca ai si un magazin fizic, poti specifica ca produsele pot fi schimbate si in magazin sau te poti oferi sa le ridici gratuit.

Cu cat e mai usor de returnat un produs, cu atat mai increzatori vor fi clientii tai. Poti incerca sa negociezi cu un curier un cost fix la ridicarea coletelor sau orice alta varianta care iti este in avantaj.

Unii retaileri de exemplu trimit 2-3 produse din aceeasi gama pentru a fi sigur ca in final clientul va ramane cu un produs.

4. Personalizarea cumparaturilor online

Toti cei care au deja experienta unui magazin online stiu ca personalizarea este cea mai eficienta metoda pentru a creste vanzarile.

Asta inseamna promovarea produselor noi, campanii targetate, newslettere bazate pe tendintele de cumparare ale clientilor, categorii conform cautarilor etc.

Exista diverse metode si instrumente care sa te ajute sa creezi o baza de date si o matrice a tendintelor de cumparare. O data ce stii ce cauta clientii tai, ce cumpara sau de ce abandoneaza produsele in cos, iti va fi mult mai usor sa adaptezi site-ul conform nevoilor lor.

Acest trend cu siguranta va creste si anul viitor, marile companii avand deja echipe specializate in tactici de suggestive selling.

5. Cautare vocala

Pana de curand cautarea vocala era doar un motiv de amuzament sau de urgenta in cazul in care erai la volan. A devenit insa din ce in ce mai eficienta, iar noile telefoane impresioneaza prin abilitatile de care dau dovada.

O data cu imbunatatirea asistentilor digitali Google Now, Siri si Cortana e doar o chestie de timp pana cand oamenii vor descoperi avantajul cautarii vocale pentru cumparaturi.

Pentru a beneficia de acest nou intrument, site-ul trebuie optimizat si populat cu continut de calitate tocmai pentru a aparea in rezultatele pe care le ofera Google.

Astazi, poti comanda pizza, chema Uber sau sa cauti o adresa fara macar sa te uiti la telefon. Asta inseamna ca in curand vei putea comanda perechea aceea de ghete doar cu cateva comenzi vocale.

Comertul online nu inseamna doar sa ai un site, un stoc si reclama pe Facebook.

eCommerce inseamna sa iti analizezi competitia, sa iti asumi riscuri si sa te dezvolti in permanenta. Te poti ridica din multime daca iti controlezi nisa si tendintele in domeniu. Cele mentionate mai sus vor domina cu siguranta anul 2017 si vor fi in topul celor din 2018.

Deci, daca doresti sa cresti vanzarile sau ti-ai propus sa iti cresti conversiile de la anul, nu uita sa iei in calcul si directiile de mai sus.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *